Beställningar
Hur placerar jag en order?
Lägg produkterna du vill ha i kundvagnen, välj önskad fraktmetod och gå sedan till kassan. Skriv in dina uppgifter och betala.
Behöver jag skapa ett konto hos er för att beställa?
Nej, det behöver du inte.
Hur avbryter jag eller ändrar en order?
Om vi redan skickat ordern behöver du skicka tillbaka den till oss (du står i så fall för returfrakten). Har vi däremot inte hunnit skicka den ännu kan du kontakta oss så snart som möjligt så att vi kan ändra din order.
Betalning
Vilka betalmetoder erbjuder ni?
Vid paketleverans erbjuder vi betalning med kort, Klarna eller PayPal. Vid upphämtning på vårt lager i Delsbo går det bra att betala kontant eller med Swish.
Leverans & frakt
Vilka fraktmetoder erbjuder ni?
Vi erbjuder frakt med DHL eller PostNord, du väljer själv fraktmetod vid beställningen. Fraktpriserna är anpassade efter vikt. Vi jobbar på att försöka få till billigare fraktavtal på sikt.
Bor du i närheten kan du hämta ditt paket utan kostnad på vårt lager i Delsbo i Hälsingland. Detta sker i så fall efter överenskommelse och du får då mer information och vägbeskrivning.
Hur långa leveranstider har ni?
Vi försöker skicka din beställning så snart vi har fått in den, men då vi har arbeten utöver Konservbutik kan det ibland ta en eller två dagar extra att få iväg ett paket. Räkna med cirka 2–5 vardagar för ditt paket att komma fram hos dig från att beställningen har gjorts.
Hur spårar jag min beställning?
Längst ner på hemsidan hittar du en länk där det står ”Spåra beställning”. Klicka där och skriv sedan in beställningsnumret som du fick via e-post samt din e-postadress.
Skickar ni utanför Sverige?
Tyvärr erbjuder vi inte frakt utanför Sverige för närvarande.
Returer
Kan jag skicka tillbaka en produkt om jag ångrat mig?
Är produkten oöppnad eller i oskadat skick kan du kontakta oss så kan vi återupprätta en retur. Du står i så fall för returkostnaden.
Vad händer om jag inte hämtar ut paketet hos mitt ombud?
Paketet ligger vanligtvis kvar hos ditt DHL Servicepoint-ombud eller PostNord-ombud i 7 dagar från det att du har fått din första avisering. Därefter skickas paketet tillbaka till DHL och sedan till oss. Paketet registreras då som ”ej uthämtad sändning ” och vi kommer att debitera dig en returavgift på 100 kr. Var därför noga med att kontrollera att telefonnumret stämmer innan du skickar din order.
Önskar du att vi skickar paketet till dig igen debiterar vi dig för frakten på nytt.